In gesprek met: Henry Cheung

Wie zijn eigenlijk de gezichten achter Omniyou? Het is hoog tijd om deze eens te onthullen. Als eerste geeft onze sales- en accountmanager en ondersteunend onderzoeker Henry Cheung een kijkje in zijn leven.

Kun je iets vertellen over je studieachtergrond?

“Ooit begon het allemaal met de studie Laboratoriumonderwijs in Leiden. Hierna besloot ik over te stappen naar biologie met Experimental Animal Sciences als afstudeerrichting. Na mijn studietijd ben ik lange tijd werkzaam geweest bij het Leids Universitair Medisch Centrum, waarbij ik voornamelijk een rol had in de kankeronderzoekwereld.”

“In deze wereld heb ik bijdrages geleverd aan verschillende wetenschappelijke artikelen. Maar mijn rol was voornamelijk die van een analist. De keuze tussen praktisch werken en theorie-gericht werken is voor mij makkelijk gemaakt. Uiteindelijk ben ik de sales kant ingerold. Je kunt hierbij denken aan het verkopen van antilichamen, eiwitten, speciale verbruiksartikelen of chemicaliën aan verschillende instituten.”

Hoe ben je bij Omniyou terechtgekomen?

“Tijdens mijn laatste sales baan, stond ik opeens oog in oog met de CEO van moederbedrijf Omnigen, Berry Kriesels. Dat gesprek verliep erg goed, alleen het verkopen van mijn producten ietsje minder. Berry toonde vooral interesse in wat ik zoal buiten werk om deed. Dus ik vertelde hem over mijn passie voor voeding, het feit dat ik naast mijn werk sportinstructeur ben en dat ik een biologische studieachtergrond had. En voor ik het wist, was ik de sales- en accountmanager bij Omnigen.”

Wat houdt jouw functie als sales- en accountmanager precies in?

“Als sales- en accountmanager is klantcommunicatie een van mijn voornaamste verantwoordelijkheden. Dit varieert van de diensten van Omnigen en dochterbedrijf Omniyou promoten tot klanten helpen als ze tegen problemen aanlopen. Maar dat is niet het enige. Ik ondersteun ook onze senior onderzoeker Lody waar nodig. Hier komen social media en DNA-kitjes versturen naar Omniyou klanten nog bovenop.”

Waar haal je de meeste voldoening uit?

“Dat haal ik toch echt uit de communicatie met mensen. Vaak sta ik als vertegenwoordiger van het bedrijf onze producten en diensten te presenteren. Op dat soort momenten kan ik mijn passie overbrengen aan anderen. Dat is het mooist. Ik heb een “mensen-helpen-mindset”, en deze zet ik overal in. Ook als het gaat om de producten van Omniyou.”

Waarom zijn de Omniyou producten zo van belang?

“Onze Omniyou DNA-testen zijn er om mensen te helpen een gezonde levensstijl aan te nemen. Om je heen zie je dat iedereen een beetje ziek wordt door de hedendaagse maatschappij. Slechte voeding en weinig beweging zijn hierin de twee grootste boosdoeners. Genetische profielen die rollen uit de DNA-testen zijn sturend voor bepaalde eigenschappen, maar niet bepalend. Met gezonde voeding en voldoende beweging kun je zelf nog meer sturen, en op deze manier ziekte voorkomen.”

Heb je ooit zelf eens een DNA-test gedaan?

“Dat heb ik zeker gedaan. Hieruit kwamen vooral bevestigingen. Ik heb bijvoorbeeld in het verleden een koolhydraatarm dieet uitgeprobeerd. Ik werd hier super ellendig van. Mijn DNA zegt dan ook dat ik juist véél koolhydraten nodig heb.”

Toekomstperspectief

Passievol, doelgericht, mensen-mens en breed geïnteresseerd. Het zijn deze woorden die Henry in zijn doen en laten laat doorschemeren. Ook als het gaat om zijn toekomstperspectief van Omnigen en dochterbedrijf Omniyou. “Over vijf jaar zijn wij groter en verder ontwikkeld. Wie weet zijn we dan wel internationaal actief.” Aan Henry zal het in ieder geval niet liggen.